کی به سراغ مشاوره قبل ازدواج بریم؟
نوشته شده توسط : drraminalavi

توصیه می شود در اوایل آشنایی پسر و دختر اولین مراجعه به مشاور صورت بگیرد. این عمل باید بعد از مرحله خواستگاری هم اجرا شود. البته که روند مشاوره در هر دو یکی می باشد و تمام فرایند ها در مراجعه اولیه باید در مورد دوم هم صورت بگیرد. نکته قابل توجه در این محبت این است که لزوما نباید به صورت زوجی به مشاوره قبل ازدواج بروند. شما می توانید به صورت انفرادی نیز به مشاوره قبل ازدواج مراجعه کنید.

آزمون های شناختی 

ممکن است در طول زمان جلسه مشاور یکسری آزمون های معتبر و مطمئنی به عنوان آزمون های شناختی از زوجین بگیرد. در واقع پاسخ دهی به این آزمون ها می تواند درصد موفقیت آمیز بودن ازدواج را مشخص کند. برای مثال توجه کنید بعد این آزمون ها یکی از طرفین متوجه درون گرا بودن شخص مقابل شود. قطعا این موضوع می تواند از  بسیاری از اختلافات در زندگی مشترک آنها جلوگیری کند.

هنوز برخی ها به اینکه ازدواج هندوانه در بسته است اعتقاد دارند و نمی توان قبل از ازدواج به خوب یا بد بودن عاقبت ازدواج پی برد. این عقیده بیشتر برای کسانی هنوز کار برد دارد که خودشان یک تجربه ناموفق از ازدواج  دارند. اکثرا این افراد نقش اصلی خود را در انتخاب گردن نمی گیرند و می خواهند با مقصر جلوه دادن تقدیر و قسمت خود را آرام کنند.

در واقعا شما شاید فکر کنید که بهترین و درست ترین شخص را برای ازدواج پیدا کرده‌اید، اما این تفکر شما می تواند ناشی از هیجان و احساسات غیر قابل کنترل شما باشد. لزوم مشاوره قبل از ازدواج Couples therapy برای از بین بردن توهمات و احساسات مضاف شما و باز کردن چشم شما برای دیدن حقیقت می باشد.

 مسئله‌ای که مطرح است این است که چه کسی توانایی کمک به ما در زمینه مشاوره قبل ازدواج را دارد؟

شما می توانید در این موارد به افرادی که تحصیلات روانشناسی دارند و یا مشاوره قبل ازدواج خوانده‌اند مراجعه کنید. اگر بنا بر اولویت دادن باشد بهتر است به روانشناس بالینی مراجعه شود؛ زیرا در این موارد این روانشناسان بهتر می توانند متوجه اختلالات شخصیتی و ویژگی های روانی افراد شوند.

به دلیل اینکه ازدواج از بزرگترین و با اهمیت ترین تصمیمات در زندگی هر شخص است و قرار است با این تصمیم خانواده‌ای به وجود بیاید و در این خانواده فرزندی تربیت شود. لازم است در این مبحث با دقت فراوان و ریز بینی هایی که افراد غیر متخصص قادر به تشخیص آنها نیستند تصمیم گیری کنیم .

بسیاری از افراد قادر به شناخت معایب و مشکلات فرد مقابلشان برای ازدواج نیستند. حتی در مواردی دیده شده خانم یا آقا از مشکل طرف مقابل خود قبل از ازدواج مطلع شود اما به دلیل حجم زیاد هیجان و احساس تصمیم اشتباهی بگیرد. در واقع سعی به ایده آل سازی از طرف مقابل دارد.

مشاوره قبل ازدواج به شما کمک می کند بر احساسات و عواطف غلط خود غلبه کرده و بهترین تصمیم را در این مسئله با اهمیت و سرنوشت ساز بگیرید.

اگر به دنبال مشاوره قبل ازدواج مطمئن، مناسب ، کارآمد و خوب می گردید ما به شما دکتر علوی را پیشنهاد می کنیم. با رفتن به سایت دکتر علوی می توانید از خدمات درمانی و مشاوره قبل ازدواج ایشان بهره مند شوید.





:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: